1. ALLMÄNT

MADLADY AB, org. nr. 556936-4796 (”MADLADY”) är det företag som tillhandahåller https://madlady.se/, hädanefter kallad ”hemsidan”. Med orden ”vi, våra, vårt och oss” i dessa villkor avses MADLADY. Följande villkor gäller alla beställningar som görs av kunden (hädanefter kallad ”du”, “dina”) hos oss.

Genom att använda hemsidan och/eller göra en beställning godkänner du att följa villkoren som anges i detta dokument (”villkoren”). Försäkra dig om att du har läst igenom och förstått villkoren innan du gör din beställning.

För att tillvarata dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59), Köplagen (SFS 1990:931), Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) samt EU:s dataskyddsförordning (GDPR 2016/679) på samtliga köp på hemsidan.

Du måste vara över 18 år för att handla hos oss eller ha målsmans tillstånd.

Allt material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och får ej laddas ner utan tillstånd.

 

2. PERSONUPPGIFTER

MADLADY förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet. Alla uppgifter som sparas om kunden hanteras i enlighet med GDPR.

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. För att du bättre ska kunna förstå hur vi behandlar information om dig kan du läsa mer i vår Integritetspolicy.

 

3. PRIS, TILLGÄNGLIGHET & FÄRGER

Alla priser visas i svenska kronor (SEK) och inkluderar lagstadgad svensk mervärdesskatt. Vid eventuella prisfel förbehåller vi oss rätten att justera eller makulera beställningar. Vi kan inte garantera att en vara som syns på hemsidan finns i lager. I sådana fall kontaktar vi dig.

Färger kan upplevas olika beroende på vilken skärm du använder. Vi kan därför inte garantera att färgen du ser på skärmen exakt överensstämmer med den verkliga produkten. Vi gör dock vårt bästa för att det ska vara så nära som möjligt, och du kan alltid returnera.

 

4. FRAKT & LEVERANS

MADLADY iakttar största noggrannhet vid mottagande och hantering av beställningar och strävar efter att leverera din beställning i enlighet med det leveransalternativ du har valt. Även om vi försöker leverera inom angivna tidsramar kan leveranser ibland dröja på grund av oförutsedda händelser. Under kampanjperioder och högsäsong kan vi inte garantera ordinarie leveranstid.

Om din order innehåller en produkt med längre leveranstid kommer hela ordern att skickas enligt den längsta leveranstiden. Om din försändelse inte har kommit fram inom 10 arbetsdagar efter att du mottagit leveransbekräftelsen, är det viktigt att du kontaktar oss.

 

5. OUTLÖSTA PAKET/FÖRSÄNDELSER

Försändelser som inte hämtas ut och returneras till oss omfattas inte av retur- eller ångerrätten. Om försändelsen inte hämtas ut debiterar vi 175 kr för kostnader hänförliga till oss. Avgiften läggs på originalfakturan.

 

6. BETALNINGSALTERNATIV

Vi erbjuder flera olika betalningssätt såsom faktura, konto, delbetalning, kortbetalning med mera. Tillgängliga betalningssätt kan variera beroende på marknad och visas i kassan.

Vid betalning med debet- eller kreditkort debiteras du först när din order har skickats från oss.

Kreditkontroll

Vi förbehåller oss rätten att pröva din ansökan om att betala med faktura, delbetalning eller konto samt att avslå, begränsa eller föreslå ett alternativt betalningssätt. Vid kortköp förbehåller vi oss rätten att kontrollera kortets giltighet, att täckning finns samt att adressuppgifter stämmer. Köp kan nekas till följd av dessa kontroller.

Avgifter

MADLADY ansvarar inte för eventuella förseningsavgifter, påminnelseavgifter eller andra kostnader om betalning inte sker i tid. Frågor hänvisas till Klarnas kundtjänst.

Övrigt

Du ansvarar för att uppge korrekt e-postadress och att meddela oss vid adressändring. MADLADY förbehåller sig rätten att skicka betalningspåminnelser till angiven e-postadress.

 

7. ÅNGERRÄTT (RETURER & BYTEN)

Som privatkonsument har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Returnera varan i oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Du har rätt att prova varan, men om den returneras i försämrat skick kan vi dra av motsvarande belopp. Ångerrätten gäller inte för skräddarsydda produkter.

Ångerfristen börjar den dag du mottar varan. Du utnyttjar ångerrätten genom att kontakta oss inom 14 dagar. Returfrakten kostar 49 kr och dras vid återbetalning. Du ansvarar för att returen kommer fram.

Utöver den lagstadgade ångerrätten erbjuder vi 30 dagars öppet köp. Om du valt faktura, glöm inte att betala eller förlänga den tills din retur är hanterad.

Vid byte lägger du en ny order på önskad vara och anger det nya ordernumret på retursedeln för att få fri retur.

Om din retur inkommer efter 30 dagar har vi rätt att ta ut en avgift på 175 kr. I sådant fall kontaktar vi dig.

 

8. ÅTERBETALNING

När vi mottagit och godkänt din retur återbetalas beloppet inom 10 arbetsdagar. Du får e-post när återbetalningen är genomförd.

Om du använt rabattkod justeras beloppet enligt dess villkor. Om vi skickat med en gåva måste även denna returneras. Annars debiteras du för gåvan. Om gåvan är slut i lager förbehåller vi oss rätten att ersätta den med likvärdig produkt.

 

9. REKLAMATION

Om du fått en defekt eller skadad vara ska du meddela oss inom skälig tid. Kontakta oss via e-post med information om felet, beställningsnummer samt produktens namn eller artikelnummer.

Vid en godkänd reklamation enligt konsumentköplagen (1990:932) återbetalar vi frakt och returfrakt. Reklamationsrätten gäller i tre år.

 

10. AVBESTÄLLNING & ÄNDRING AV ORDER

Det går inte att avbeställa en order efter att den har slutförts.

 

11. ADRESSUPPGIFTER

Var noggrann med dina adressuppgifter. Vi skickar till exakt den adress du uppger. Om ditt namn inte finns på brevlådan måste du ange c/o-adress. Vid fakturabetalning skickas ordern till folkbokföringsadressen kopplad till personnumret.

 

12. FORCE MAJEURE

Vid händelser utanför MADLADYs kontroll såsom strejk, myndighetsåtgärder, krig, naturkatastrofer etc. skjuts våra skyldigheter upp så länge omständigheterna råder. Om förseningen överstiger två månader har både du och MADLADY rätt att häva avtalet utan skadeståndsansvar.

 

13. TVIST

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan även använda EU:s plattform för klagomål: http://ec.europa.eu/odr

 

14. BOLAGSINFORMATION

MADLADY AB (“MADLADY”) är registrerat med säte i Malmö.


Registrerat kontor:

Ringugnsgatan 5
216 16 Limhamn


Org.nr: 556936-4796
Momsregistreringsnummer: SE556936479601


Kontakt:

Kundtjänst

E-post: hello@madlady.com