FAQ
Betalning
Jag har frågor om min betalning
Jag har fått en kreditnota av er, men jag har inte fått tillbaka mina pengar.
- Från den dagen din retur hanteras kan det ta upp till 7 arbetsdagar att få tillbaka sina pengar (beroende på hur du har betalat). Du får tillbaka pengarna på samma sätt som du betalade. Om du har problem med din återbetalning så ber vi dig att kontakta Klarna på 08 - 120 120 10 så kan dem se mer information.
Klädvård
Finns det några extra känsliga plagg?
Ja, det finns det. Linnebyxor och byxor i PU-läder/läderimitation är extra känsliga. Var extra noggrann med att följa tvättråden och undvik att torktumla dina byxor.
Hur ska mina byxor tvättas?
Varje byxa har en etikett med tvättråd, vänligen följ råden för att bäst behålla byxans skick. Tvätta alltid byxor in och ut och undvik sköljmedel.
Krymper mina byxor i tvätten?
Våra byxor är vanligtvis plaggtvättade i tillverkningsskedet, detta för att undvika att plagget krymper hemma. Vissa tyger har dock fortfarande en tendens att krympa en eller två cm i tvätten. Följ alltid tvättråden och torktumla inte dina byxor, eftersom det kan förstöra deras ursprungliga skick.
Kundtjänst
Öppettider
Vi är här för dig måndag till fredag – inget undantag!
Så länge det inte är en röd dag eller helg, finns vi här redo att hjälpa dig.
På MADLADY brinner vi för att leverera kundservice i toppklass, vare sig du har frågor om din leverans eller hur du hittar din perfekta längd i byxor. Tveka inte – vi finns här för att hjälpa dig!
E-mail: hello@madlady.com
Order / Leverans
Jag har inte fått en orderbekräftelse men pengarna har dragits?
Det kan ta upp till 24h innan man får en bekräftelse, avvakta därför gärna. Om du inte har fått den efter 24h, vänligen kontakta vår kundservice.
Dubbelkolla gärna så att din inkorg inte är full. Radera några mail och se om din bekräftelse levereras då.
Jag har inte fått min leveransbekräftelse. Är mitt paket på väg?
Du kommer att få ett automatiskt mail när ditt paket skickas. Vissa produkter har en längre leveranstid om det är en beställningsvara. Om en produkt i din order har en längre leveranstid så skickas hela din order när alla produkter i din beställning finns på lager.
Jag kan inte lägga varan i varukorgen. Varför?
Om du får upp ett meddelande där det står "detta är ett obligatoriskt fält" så är ofta felet att man inte har valt färg innan man väljer storlek.
När man väljer färgen först så visar hemsidan vilken längd och storlek som finns tillgänglig i just den färgen.
Jag vill avbryta min order.
Vi gör alltid vårt bästa för att skicka ut din order så snabbt som möjligt för att kunna lova snabba leveranstider. Av den anledningen kan vi inte avbryta en order som redan är behandlad.
Var är mitt paket?
I ditt leveransmail hittar du en spårningslänk. Om länken inte fungerar så kan du alltid spåra ditt paket via fraktbolagets hemsida. Då kopierar du ditt spårningsnummer och klistrar in det på fraktbolagets hemsida.
Här spårar du ditt paket via Postnord: https://www.postnord.se/vara-verktyg/spara-brev-paket-och-pall
Här spårar du ditt paket via Bring: https://www.bring.se/spara-en-sandning
Rabattkod / Presentkort
Kan jag kombinera rabattkoder?
Nej, man kan inte lägga till rabattkoder på nedsatta priser eller kombinera flera rabattkoder om inte vi har angivit den informationen.
Returer / Byten
Enligt spårningen har ni fått min retur men jag har inte fått en återbetalning. Varför?
Det kan ta upp till 10 arbetsdagar, från den dagen ditt paket kommer in till vårt lager, för oss att hantera din retur. Returhanteringen sker manuellt och kräver en noggrann kvalitetskontroll för att säkerställa att de returnerade varorna är i originalskick.
När returen har hanteras så får du ett mail av oss och Klarna om att din betalning är uppdaterad.
Om du har betala med kort så tar återbetalningen 3-5 arbetsdagar.
Har du betalat din faktura så tar återbetalningen 5-7 arbetsdagar.
Hur gör jag en retur?
1. Packa ner dina varor tillsammans med retursedeln. Använd helst samma påse som vi skickat dina varor i. Använd inte en påse eller en kartong som är större än den du fått då detta kommer resultera i en tilläggsavgift.
2. Gå in på https://madlady.se/pages/returns-exchanges och registrera din retur så att du får en QR-kod (du behöver inte ha ett konto hos oss eller vara inloggad via ditt konto för att göra detta).
3. Skanna QR-koden hos ditt postombud så skriver dem ut en fraktetikett som klistras på paketet.
Hur gör jag ett byte?
1. Logga in på https://madlady.se/pages/returns-exchanges med din mailadress och ordernumret för den ordern som du vill returnera.
2. Markera de produkter du vill returnera, tryck på "byt mot något annat" och välj produkten du vill byta mot.
3. När du har slutfört din retur så får du en QR-kod som du skannar hos ditt ombud, så skriver dem ut en fraktetikett till dig.
4. I samband med att du har returnerat ditt paket, skapas en ny order hos oss och skickas ut. Du får en ny leveransbekräftelse.
Vi ber dig därför att inte ange önskemål om byte i returpaketet, den önskade varan kan vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss.
Observera att ingen ny betalning kommer att skapas, utan du behåller din ordinarie betalning.
Hur lång ångerrätt har jag?
Du har 30 dagar på dig, från den dagen du tar emot ditt paket, att returnera eller byta dina varor.
Hur vet jag om min retur har kommit in?
Det kan ta upp till 10 arbetsdagar (efter att din retur kommit till vårt lager) att få sin retur behandlad. Så fort den är behandlad kommer du att få ett mail.
Du kan själv ha koll på när din retur har kommit in genom att söka på kollinumret (det står på ditt inlämningskvitto som du fått av postombudet) inne på fraktbolagets hemsida.
Har du returnerat ditt paket med Postnord så kan du spåra ditt paket här: https://www.postnord.se/
Har du returnerat ditt paket med Bring så kan du spåra ditt paket här: https://www.bring.se/
Jag har ingen retursedel eller fraktetikett kvar. Hur gör jag?
Vi skickar inte med fraktetiketter eller retursedlar i våra paket utan du registrerar din retur via https://madlady.se/pages/returns-exchanges så får du en QR-kod som du skannar hos ditt ombud, så skriver dem ut en fraktetikett till dig.
Kostar det att göra retur?
Vid retur kostar returfrakten 49 kr. Beloppet justeras vid återbetalning på den returnerade ordern.
Vid byte är returfrakten gratis.
Storlek / Produkt
Jag har beställt byxor i samma längd men de är olika långa?
Inom produktion av textilier finns alltid accepterade avvikelser på ca 1-2 cm. Om längden avviker mer än så, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.
Vad är det för skillnad på byxorna som heter 01, 02, 03 osv?
Siffrorna i namnet indikerar att det finns fler varianter av en byxmodell. Under "beskrivning och detaljer" på varje produkt finns det mer information om just den byxan.
Är du osäker så kontakta gärna vår kundtjänst som finns där för att hjälpa dig 😊
E-mail: hello@madlady.com
Vilken längd ska jag välja?
För att hitta din längd med bästa precision, så finns det en längdguide på varje produkt.
Vi rekommenderar att man mäter innerbenslängden på sin favoritbyxa så kan du få exakt mått att matcha mot tabellen. Här hittar du guiden: https://madlady.se/find-your-fit
Vilken storlek ska jag välja?
För bästa resultat så använd "find my best size/hitta min storlek". Vi rekommenderar att du använder det midjemått som du vanligtvis har i dina byxor. Vi har ansträngt oss för att säkerställa att alla våra byxor, oavsett om det är jeans, kostymbyxor, högmidjade eller lågmidjade modeller, följer samma standard.
Är du fortfarande osäker, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
E-mail: hello@madlady.com
Är era byxor stretchiga?
Våra allra flesta byxor är stretchiga. För att se om byxan du är intresserad av är stretchig, läs produktbeskrivningen där du finner information om stretchen.