Svensk design
Snabb leverans
Enkla returer

RETUR, BYTE OCH REKLAMATION

ÅNGERRÄTT

Inte helt nöjd? Ingen fara, du kan alltid returnera dina varor inom 30 dagar efter att du har mottagit din order. Sänd tillbaka varan i oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Är varan inte i oförändrat skick har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning, jämfört med varans ursprungliga värde från returbeloppet. För mer information om din ångerrätt, se våra allmänna villkor som du hittar här.

Vi återbetalar/krediterar alltid plagget vi får tillbaka i retur. Har du gjort ett byte och lagt en andra beställning, krediterar vi den första betalningen. 

Har du två fakturor i väntan på att vi ska göra justeringen kan du alltid pausa din faktura via Klarnas app eller ringa deras kundtjänst.

Vi kan inte ta emot returer som skickas som Rekommenderad post, därför ska du alltid använda returetiketten som du får från oss.

Skulle din retur komma till efter den utsatta returrätten på 30 dagar så har vi rätten att ta ut en förseningsavgift på 175 kr.

Hur gör jag en retur?

1. Fyll i retursedeln som vi skickat med din beställning.

2. Packa ner dina varor tillsammans med retursedeln. Använd helst samma påse som vi skickat dina varor i. Använd inte en påse eller en kartong som är större än den du fått då detta kommer resultera i en tilläggsavgift.

3. Klistra på fraktetiketten som du fick med din order. Klistra den över den gamla etiketten.

4. Lämna in hos ett postombud.

+ Hur gör jag ett byte?

1. Lägg en ny order på det du vill ha istället.

2. Fyll i retursedeln som vi skickat med din beställning.

3. Skriv ditt nya ordernummer på retursedeln och skicka tillbaka med dina nuvarande varor. På detta vis erhåller du fri retur.

4. När vi får in din retur kommer dina fakturor att justeras.

GÖR SÅ HÄR VID REKLAMATION/FELLEVERANS:

Skulle du få en fellevererad vara så ska du kontakta vår kundtjänst inom 10 arbetsdagar. Vid reklamation av defekt vara behöver du också kontakta kundtjänst. Vi står självklart för returfrakten vid felleveranser och godkända reklamationer.

ÅTERBETALNING

FAKTURA

Du kommer att få ett uppdaterat belopp via mail. Vi skickar inte ut en ny faktura, du behåller den fakturan som du får från början.

DELBETALNING

Om du returnerar hela eller delar av din beställning så kommer motsvarande summa för varorna att justeras. Beloppet blir justerat på din nästkommande faktura.

KORTKÖP

Om du har betalt med bankkort eller betalkort så återför vi pengarna till det kort som du använde för att betala ursprungsordern.

DIREKTBETALNING

Om du har betalt med bankbetalning/banköverföring så återför vi pengarna till det konto som du använde för att betala ursprungsordern.

RABATTER

Om du har använt dig av någon rabatt så kommer summan att justeras enligt rabattkodens villkor, varefter du kommer att få en bekräftelse på mail med slutgiltiga summan.

FRI GÅVA

Om vi skickat med en gåva måste både produkten och gåvan returneras, annars har du inte längre rätt att ta del av erbjudandet och du får betala för gåvan. Vid retur av gåvan sker ingen återbetalning då du aldrig debiterats för gåvan. Om den utlovade gåvan är slut i lager förbehåller vi oss rätten att ersätta gåvan med samma värde, i detta fall meddelas du via email.

OUTLÖSTA FÖRSÄNDELSER

Försändelser som inte hämtas ut, utan som går i retur till oss (skickas tillbaka om det inte hämtas ut inom 10 dagar från postombud) omfattas ej av retur- eller ångerrätten. Hämtas försändelsen inte ut kommer vi att debitera dig 175 kr för att täcka våra kostnader. Avgiften läggs på originalfakturan. Vi kommer heller inte att stå för eventuella fakturaavgifter som tillkommer vi försenad betalning på grund av outlösta försändelser eller om man skriver fel adress utan att informera oss om detta.

Vi tar inget ansvar för outlösta försändelser som skickas till utlandet. Skulle en sådan försändelse ändå skickas i retur till oss så kommer vi att debitera de verkliga fraktkostnaderna (fram och tillbaka) samt 175 kr.

FÖRSENAD RETUR

örsändelser som inte hämtas ut, utan som går i retur till oss (skickas tillbaka om det inte hämtas ut inom 10 dagar från postombud) omfattas ej av retur- eller ångerrätten. Hämtas försändelsen inte ut kommer vi att debitera dig 175 kr för att täcka våra kostnader. Avgiften läggs på originalfakturan. Vi kommer heller inte att stå för eventuella fakturaavgifter som tillkommer vi försenad betalning på grund av outlösta försändelser eller om man skriver fel adress utan att informera oss om detta.

Vi tar inget ansvar för outlösta försändelser som skickas till utlandet. Skulle en sådan försändelse ändå skickas i retur till oss så kommer vi att debitera de verkliga fraktkostnaderna (fram och tillbaka) samt 175 kr.